dinsdag 2 december 2014

'ouderwets' tegelkaartje

Mijn inspiratie voor deze kaart heb ik opgedaan 
op het youtube kanaal van Illeana29,
zij noemt deze techniek 'Faux Tile' 


Het verschil is dat zij met glossy accent werkte
en ik met clear embossingpoeder.


Inmiddels heb ik mijn Blendabilities collectie bijna compleet
en daar hoort ook de Pumpkin Pie bij.
Ik wilde zo graag eens iets met die kleur doen 
en ging op zoek naar een mooie combinatie.
Het werd Pumkin Pie, Old Olive en Soft Suède.


Eerst heb ik met de set Choose Happiness alles gestempeld met Memento Black inkt.
Dit omdat alles ingekleurd wordt met Blendabilities.

Het stukje Whisper White waar ik op gestempeld heb is 4"x4"
Zo kon ik vierkantjes van 1"x1" snijden.



Deze vierkantjes heb ik met niet permanente lijm op een stukje
printerpapier geplakt en ben er met de Versamark inkpad goed overheen
gaan deppen, zodat er overal inkt zat.
Doorzichtige embossingpoeder erover en met de HeatTool embossen.
Deze stappen heb ik een aantal keer herhaald totdat ik het gewenste resultaat had.
Je hebt dan een soort van tegeltjes die je met een millimeter tussenruimte op kunt plakken.

Het was meer werk dan een gemiddelde kaart, maar ik vind het resultaat wel heel erg leuk.


Built for Free Using: My Stampin Blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten